Autogumi keresés méret alapján:
pl: nyárigumi - Michelin - 245/55/R16Általános Szerződési Feltételek
Tájékoztatjuk Kedves Vásárlóinkat, hogy október 11-től december 30-ig a 24 órás vállalt szállítást a futárszolgálatok megnövekedett csomag forgalma miatt nem tudjuk garantálni.
Rendeléskor mindenképp vegyék figyelembe, hogy az árú megérkezése 2-4 napot is igénybe vehet.
Megértésüket köszönjük. ÁSZF
autogumiexpo.hu vásárlási feltételek
Az ÁSZF hatálya
Jelen Általános Szerződési
Feltételek („ÁSZF”) tartalmazzák A Kalmár Gumiszerviz Kereskedelmi és
Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság (székhely: 3300. Eger, Árpád út 39.,
cégjegyzékszám: 10-09-031768, adószám: 23299201-2-10, e-mail:
info@autogumiexpo.hu, telefon: +36 30/279-7793, 36/414-805), mint szolgáltató
(“Eladó”) által üzemeltetett webáruház használatára vonatkozó általános
szerződési feltételeket, továbbá a www.autogumiexpo.hu weboldalt látogató és
használó Fogyasztókra („Fogyasztó”) vonatkozó szabályokat. Kérjük, hogy csak
akkor vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért,
és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve.
A www.autogumiexpo.hu weboldal
üzemeltetője a Kalmár Gumiszerviz Kft. A Kalmár Gumiszervíz Kft.
engedélye nélkül tilos az oldalon található tartalom felhasználása. Minden, a
weboldalon található szöveges leírás, kép, logo, design elem a Kalmár
Gumiszerviz Kft. tulajdonát képezi, ezért tilos más célokra való felhasználása,
sokszorosítása. Minden ilyen tevékenységhez a Kalmár Gumiszerviz Kft. írásos
beleegyezése szükséges.
Nyilvántartásba vevő szerv neve,
megnevezése:
Heves Megyei Bíróság mint Cégbíróság 3300 Eger
Barkóczy u. 1. Cg. 10-09-031768
Tárhelyszolgáltató/Adatkezelő:
Tárhelypark Kft.
1132 Budapest Victor Hugo u. 18-22.
+36 1 700 4140
Adószám:
23289903-2-43
Cégjegyzékszám: 01-09-322570
A jelen Szabályzatban nem
szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog
az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V.
törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az
információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló
2001. évi CVIII. törvény vonatkozó rendelkezéseire.
Megvásárolható
termékek, szolgáltatások köre
Az Eladó a webáruházban
feltüntetett árakat csak a webáruházban, a 30/279-7793-as, illetve a 36/414-805-ös
telefonszámon vagy az info@autogumiexpo.hu e-mail címen leadott megrendelések
esetén tudja nyújtani! A weboldalon megrendelhető termékek és szolgáltatások ára
az Áfát, valamint a környezetvédelmi termékdíj-köteles termékek esetén a
környezetvédelmi termékdíjat tartalmazza. A szerelési és szállítási költségek
árát a termékek ára nem tartalmazza, az minden esetben a termék árán felül
fizetendő. A számlán minden rögzített Megrendelés esetében feltüntetésre kerül
a megvásárolni kívánt termékek vételára, a fizetési mód, illetve a fizetési
határidő. Az Eladó – a hatályos jogszabályoknak megfelelő – számlát állít ki a
megrendelt és kiszállításra kerülő termékekről. A Fogyasztó felelőssége, hogy a
kiállításra kerülő számlához, minden, rá vonatkozó adatot – a valóságnak
megfelelően – rögzítsen. Ennek elmulasztása, illetve hiányos vagy hibás
rögzítése esetén az Eladó nem kötelezhető új számla kiállítására.
A webshopban az Eladó részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a
termékekről fotót jelenítet meg. A termékek adatlapján megjelenített képek
eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek.
Megrendelés folyamata:
A weboldalon feltüntetett
termékeket az Eladó több forrásból is be tudja szerezni, így a kiszolgálás az
elérhetőségtől függően változhat, de nem több, mint 1-10 munkanap. Emellett fennáll
a lehetősége annak, hogy a kiválasztott termék sem az Eladó raktárában, sem
pedig a forgalmazó raktárában nincs, ezért nem érhető el. Némelyik esetben a
termékek beszerzése csak nagykereskedőtől lehetséges, ilyenkor ezek ára
eltérhet a webshopon feltüntetett áraktól, de erről az Eladó mielőbbi
tájékoztatást nyújt telefonon vagy e-mailen keresztül.
A megrendelés menete:
Válassza ki a gépjármű jellegét,
azaz személyautó, vagy kisteherautó, vagy terepjáró, majd válassza ki az
évszakot. Ezt követően a kívánt gyártót/márkát, ha szükséges a kategóriát,
amely az alsó, közép és felső kategóriás gumiabroncs márkákat tartalmazza. Ezt
követően a kívánt gumiabroncs széllesség, majd oldalfal magasság és a col
méretet adja meg. Itt leszűrhető ár növekvő, csökkenő, méret sorrend szerint.
Ezt követően a keresés gombbal megtalálja a kívánt méretű, mintázatú
gumiabroncsot, melyet a részletek és rendelés gombbal tud a kosárba tenni. Ott
tudja a kívánt darabszámot kiválasztani. A „Frissítés„ gombbala darabszámon
lehet változtatni a „Törlés” gombbal lehet törölni. Ha mindent rendben talál,
akkor „Tovább a pénztárhoz” gombbal tudja a személyes adatait megadni. Itt
lehet megadni a szállítási, illetve a számlázási címet és a „Fizetési mód”
gombbal meg tudja adni a fizetés módját amely banki előre utalás és utánvét
lehet.
A „Megrendelem” gombbal kerül
elfogadásra az ÁSZF. A Megrendelem gomb megnyomásával létrejön a megrendelés,
melyről automatikus e-mailt kap. A megrendelésről és a szállításról e-mail-ban,
vagy telefonon is értesítjük.
A weboldalon keresztül leadott
rendelésekről a rendszer automatikusan küld egy visszaigazoló e-mailt arról,
hogy megrendelése befutott. A hatályos fogyasztóvédelmi törvények értelmében ez
nem tekinthető szerződésnek. A megrendeléstől számított maximum 2 munkanapon
belül az Eladó telefonon vagy e-mailen keresztül felveszi a kapcsolatot a Fogyasztóval,
hogy a megrendelést véglegesítse, és megbizonyosodjon róla, hogy az valóságos.
A megrendelés akkor tekinthető véglegesnek, ha az Eladó telefonon vagy e-mailen
keresztül ezt visszaigazolja.
A rendelés feldolgozása után a vevő e-mailt kap, vagy
telefonon értesítjük a fizetendő összegről, amely tartalmazza a szállítási
költséget (amennyiben ahhoz a termékhez nem jár ingyenes házhoz szállítás)
és a szállítás időpontját a fizetés módjáról. A vásárló részére kiállított
szerződést (számlát) minden esetben a küldeményhez mellékeljük.
Házhoz szállítás esetén a számlát egy
borítékban találja meg a gumira ragasztva!
Amennyiben a számla hiányzik a csomagolásból
kérem azonnal jelezzék felénk,hogy mielőbb pótolni tudjuk azt.
A Fogyasztó a weboldalon megrendelést adhat le oly módon, hogy a virtuális
kosarába helyezi a kívánt terméket az általa kiválasztott mennyiségben. A
megrendelés folyamán a Fogyasztónak lehetősége van a kiválasztott termékekhez
kötődő szolgáltatások megrendelésére is. A megrendelés véglegesítésével a Fogyasztó
kijelenti, hogy az általa megadott, a vásárláshoz szükséges adatok a valóságnak
megfelelnek, és hozzájárul, hogy azokat az Eladó a megrendelés teljesítése
céljából felhasználja, kezelje, különösen, hogy szükség esetén az Eladó
felvegye a kapcsolatot vele a megadott elérhetőségek (email vagy telefon)
bármelyikén. A megrendelés véglegesítésével az Ügyfél vállalja, hogy az általa
megjelölt fizetési módon a megrendelés ellenértékét kiegyenlíti, ennek
elmaradása esetén a megrendelés teljesítését az Eladó megtagadhatja.
Az Eladó a véglegesített megrendelést e-mailen igazolja vissza, amely
visszaigazolás a Fogyasztó ajánlatának elfogadását vagy elutasítását
tartalmazza. Az Eladó és Fogyasztó közötti szerződés akkor jön létre, amikor a Fogyasztó
e-mail útján megkapja az Eladótól a megrendelés elfogadásáról szóló
visszaigazolást, amely értesítés magában foglalja a Fogyasztó által megrendelt
Termékeknek a futárszolgálat vagy átvételi pont részére való átadásáról szóló
értesítést is.A megrendelés leadása után a Fogyasztórészére e-mail útján
érkezett automatikus rendszerüzenet a megrendelés rögzítéséről tájékoztató
jellegű, és nem jelenti a megrendelés Eladó általi visszaigazolását.
Az Eladó fenntartja a jogot, hogy
a Fogyasztó által leadott megrendelést elutasítsa, vagy az abban szereplő termékek
mennyiségétől – a készlettől függően – kevesebbet igazoljon vissza. Erről a
Vásárlót e-mailen vagy telefonon értesíti.
A megrendelés és visszaigazolás alapján létrejött szerződés nem írásban
megkötött szerződésnek minősül, a szerződés iktatásra nem kerül. A megrendelés
és visszaigazolás, valamint a szerződés kizárólag magyar nyelven történik.
Az Eladó vállalja, hogy a megrendelt terméket – a szerződött, szállítást
végző, partnerein keresztül – a Fogyasztó által a megrendelés során rögzített
magyarországi szállítási címre eljuttatja legkésőbb a visszaigazolás napjától
számított 5 napon belül, de minden esetben szóban, illetve írásban értesíti a
vevőt az árú kiszállításáról.
Az Eladó biztosítja a megrendelt termék megfelelő csomagolását és a kísérő
dokumentumok elküldését.
Az Eladó a szállítást kizárólag magyarországi címre vállalja.
Az Eladó előzetesen tájékoztatja a
Fogyasztót a szállítás költségéről a megrendelés leadásának folyamata során,
valamint a weboldal erre szolgáló felületein. Az Eladó előzetesen tájékoztatja
a Fogyasztót a termék kiszállításának várható időpontjáról, azonban a termékek
szállításával kapcsolatos értesítések és közlések – különös tekintettel a
szállítás várható időpontjára – csupán tájékoztató jellegűek, azok nem válnak a
szerződés részévé. Ennek alapján sem az Eladó, sem a Fogyasztó nem fordulhat
kártérítési igénnyel a másik félhez a szállítással kapcsolatban tett
nyilatkozatokban, tájékoztatásokban rögzítettek meghiúsulása, illetve
elmaradása esetén.
Termékek átvétele és fizetése
Átvétel:
A megrendelt gumiabroncsokat átvehetik, és akár fel is szereltethetik személyesen
telephelyünkön a Kalmár Gumiszerviz Kft. 3300 Eger Árpád út 39. alatt, vagy
kérheti a gumiabroncsok házhoz szállítását, futárszolgálat igénybevételével az
ország teljes területére. Ha házhoz szállítással kéri a megrendelt terméket,
azt a telefonos visszaigazoláskor történő megegyezés alapján küldjük ki, de a
futárszolgálat esetleges késlekedéséért felelősséget nem vállalunk. A
szállítási költség 1db gumiabroncs esetén 3000 Ft. 2db-tól 1750 Ft/db.
Fizetés:
A megrendelt termékeket a Fogyasztó az alábbi módokon fizetheti ki:
- személyes átvétel esetén:
készpénzben vagy bankkártyával az átvételi ponton szervizünkben.
- házhozszállítás (utánvét) esetén: készpénzben vagy bankkártyával a futárnál, ezen fizetés esetében 990Ft kezelési költséget számíunk fel.
- előre utalással: kizárólag a kiállított számlára ill a megrendelés számára hivatkozva; ezen fizetés esetén nincs kezelési költség.
Megkérjük kedves vásárlóinkat,
hogy a számlázási adatokat minden esetben pontosan töltsék ki -és ellenőrizzék le
-, mert a már kiállított számlát utólag nem áll módunkban módosítani!
Gumiabroncs webáruház használata
Áruházunkban több, mint 30 féle
gumiabroncsgyártó termékei közül választhatja ki az Ön számára árban és
minőségben megfelelő autógumit.Széles kínálatunkban –mind nyári gumi, mind téli
gumi – fókuszálunk a legolcsóbb gumiabroncsoktól a prémium márkákig, legyen szó
személy, terepjáró vagy kisteherautóról.
Általunk forgalmazott gumiabroncs
márkák: APOLLO,ARIVO BARUM, BF GOODRICH, BRIDGESTONE, CONTINENTAL, DEBICA, DUNLOP,FALKEN, FIRESTONE, FULDA, ,
GOODYEAR, GT RADIAL, HANKOOK,, KINGSTAR, KLEBER, KORMORAN, KUMHO, LASSA, LAUFENN, MATADOR,
MICHELIN, NOKIAN, PIRELLI, POINT-S, SAVA, SEMPERIT, , SAILUN,
SEIBERLING, , TOYO, UNIROYAL, VREDESTEIN, YOKOHAMA.
Kérjük megrendelés előtt alaposan, ellenőrizze le a gépkocsijára felszerelhető
gumiabroncs méretét, mintáját, sebesség és súly indexét. Ennek elmulasztásából
adódó félreértésekért felelősséget nem tudunk vállalni.
Amennyiben autóján gumiját
nagyobbra szeretné váltani, használja a gumiméret váltót illetve érdeklődjön
telefonon vagy e-mail keresztül, hogy megtudja a megfelelő gumiabroncsok
paramétereit.
Az AKCIÓ gombra kattintva, Önnek
lehetősége van megtekinteni az évszaknak megfelelő téli illetve nyári gumi
akciónkat.
Elállás, felmondás
Az interneten keresztül leadott,
de még vissza nem igazolt rendeléseket a leggyorsabban az info@autogumiexpo.hu
e-mailcímen lehet lemondani. Ha a megrendelt termékek visszaigazolása
megtörtént, akkor a 0630/279-7793-as, illetve a 36/414-805-ös telefonszámon lehet lemondani a rendelést,
hogy aktuális esetben a csomagok ne kerüljenek kikézbesítés vagy az adott
rendelés törlésre kerüljön. Ez vonatkozik a telefonos és e-mailes
megrendelésekre is.
A 45/2014. Kormányrendelet értelmében a vásárlót indoklás nélküli
elállási jog illeti meg.
A fogyasztó az elállási vagy felmondási jogát
a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén
aa) a terméknek,
ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő
időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára
szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell
szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,
a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik
személy általi átvételének napjától;
b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés
megkötésének napjától
számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.
A fogyasztó elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék
átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.
Elállási szándékát a Fogyasztó postai úton (célszerű tértivevényes
levélben) vagy e-mailben jelzett egyértelmű nyilatkozatával, valamint a Korm. rendelet mellékletében
található nyilatkozat-minta útján közölheti.
Nyilatkozat-minta elálláshoz
Címzett: Kalmár Gumiszervíz Kft.
Cím: 3300 Eger, Árpád út 39.
Alulírott/ak
kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási
jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás
nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
Szerződéskötés
időpontja /átvétel időpontja:
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
A vételárat az alábbi
bankszámlaszámra kérem visszautalni (abban az esetben töltse ki, ha szeretné,
hogy a vételárat banki átutalással fizessük vissza):
A fogyasztó(k)
aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Kelt:
-----------------
Elállás esetén a Fogyasztó köteles
a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14
napon belül visszaküldeni (postára adni, vagyis intézkedni az elküldés iránt)
az Eladónak.
Ha a Fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási
módtól eltérő fuvarozási módot választ, Eladó nem köteles visszatéríteni az
ebből eredő többletköltségeket.
A jogszabály értelmébena fogyasztó a termék jellegének, tulajdonságainak
és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból
eredő értékcsökkenésért felel.
A Fogyasztó köteles a terméket
saját költségén (kivéve, ha az Eladó ezt előzetesen vállalta) haladéktalanul,
de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül visszajuttatni az
Eladó vagy az átvételre jogosult meghatalmazott személy részére. Az Eladó pedig
köteles haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzéstől
számított 14 napon belül napon belül a fogyasztónak visszajáró összeget a
fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A
fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más
fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen
többletdíj nem terhelheti.
A Fogyasztó nem adhatja fel a
terméket utánvétellel vagy portóval. Az Eladó mindaddig visszatarthatja az
elállással érintett termék vételárát és a szállítási költséget, amíg a Fogyasztó
vissza nem szolgáltatta részére a terméket, vagy kétséget kizáróan nem
igazolta, hogy azt visszaküldte.
A 14 naptári napon túli visszamondást csak fel nem szerelt termékek estében
lehet kérni. A termékek visszamondását csak az aktuális vásárlásról szóló
számla vagy garancia kártya bemutatásával tudjuk elfogadni. Ezek hiányában az
Eladónak nem áll módjában a termékeket visszavenni.
A fogyasztó nem gyakorolhatja elállási, felmondási jogát
a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás
egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó
kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul
vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát
elveszíti;
olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó
kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási
munkálatok elvégzése céljából*;
*az elállási vagy felmondási jog a fogyasztó által kifejezetten kért
szolgáltatásokon és a karbantartás vagy a javítás elvégzéséhez felhasznált
cserealkatrészeken felül kínált szolgáltatásokra vagy termékekre kiterjed.
Gumiabroncs garancia
Az Eladó az általa eladott
termékre a hatályos jogszabályoknak megfelelő szavatossági időt vállal. Az
ettől eltérő szavatossági idő vagy jótállás és ennek időtartama az adott áru
mellett van feltüntetve.
Az Eladó szavatossági és jótállási felelősségére a Ptk.-ban és a 19/2014.
(IV.29.) NGM rendeletben foglaltak az irányadóak.
Garancia:
A kellékszavatosságról, a
termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztatót a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 3 sz. mellékletében találja meg.
Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön Kalmár Gumiszervíz Kft. hibás teljesítése esetén a vállalkozással
szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv
szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által
választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye
teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy
a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az
ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére
Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a
szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés
költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a
vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később,
mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor
felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves
elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye
érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja,
hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Kalmár Gumiszervíz Kft. vállalkozás
nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön
köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés
időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a
termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön -
választása szerint - az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági
igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt
termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön
kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék
hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel
meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha
nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön
termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék
gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E
határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb
feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az
ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék
hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben
mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor
mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem
üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány
és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt
felismerhető vagy
- a termék hibája
jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak
(forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba
miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással
párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes
érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre
vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
" style="text-decoration-line:none">
">Jótállás
Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?
Hibás teljesítés
esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján az Eladó jótállásra
köteles.
Jogszabály írja elő
a jótállás biztosítását az olyan tartós fogyasztási cikkek (pl.: műszaki
cikkek, szerszámok, gépek) és alkatrészeik esetében, amelyek vásárlási értéke a
10 000 Ft-ot meghaladja.
Önt milyen jogok és
milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet határozza meg a kötelező jótállás eseteit.
Az ezen esetkörbe nem tartozó Termékek esetén az Eladó jótállást nem vállal. A
jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra
kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő határidőben -
nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől
számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a
jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A
jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok
gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. A jótállás
időtartama egy év. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási
határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az
üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés
napjával kezdődik. Az egy éven túli esetleges jótállási igényekkel kapcsolatban
szíveskedjen a gyártóhoz fordulni!
Mi a viszonya a
jótállásnak más szavatossági jogokkal?
A jótállás a szavatossági jogok (termék és kellékszavatosság) mellett
érvényesül, alapvető különbség az általános szavatossági jogok és a jótállás
között, hogy a jótállás esetén a fogyasztónak kedvezőbb a bizonyítási teher.
A 151/2003 Korm. Rendelet szerinti kötelező jótállás alá eső rögzített
bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi
csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az
üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem
végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a
vállalkozás, vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás
iránti igény esetén - a javítószolgálat gondoskodik.
Az eladó vállalása a kötelező jótállás időtartama alatt nem tartalmazhat a
fogyasztóra nézve olyan feltételeket, amelyek hátrányosabbak azoknál a
jogoknál, amelyeket a kötelező jótállás szabályai biztosítanak. Ezt követően (1
év után) azonban az önkéntes jótállás feltételei szabadon állapíthatóak meg,
azonban a jótállás ebben az esetben sem érintheti a fogyasztó jogszabályból
eredő -így köztük a kellékszavatosságon alapuló jogainak fennállását.
Három munkanapon belüli csereigény
Webáruházon keresztüli értékesítés esetén is érvényesül a három munkanapon
belüli csereigény intézménye. Három munkanapon belüli csereigényt a 151/2003.
(IX. 22.) Korm. rendelet alá tartozó tartós fogyasztási cikkek esetében lehet
érvényesíteni, amely szerint, ha a 3 munkanapon belül érvényesíti valaki a
csereigény intézményét, akkor az eladónak ezt úgy kell értelmeznie, hogy a
termék az eladáskor már hibás volt és minden további nélkül a terméket ki kell
cserélnie.
Mikor mentesül az Eladó a jótállási kötelezettsége
alól?
Az Eladó a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül,
ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és
jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre,
egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból
fakadó jogok a szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.
A jelen ÁSZF-ben írt szavatossági és jótállási jogok gyakorlásának határideje
attól a naptól indul, amikor a Vásárló a terméket átveszi.
A jótállási igény a jótállási
határidőben érvényesíthető. A jótállási határidő a termék kézhezvételével
kezdődik, amely egy év, de szerződés szerint ez eltérhet (egyes termékekre 2 év
kátyúgarancia, lásd Point-S kátyúgarancia).
Jótállási igény az alább felsorolt
iratok együttes bemutatásával érvényesíthető:
Ø jótállási jegy és/vagy
az ellenérték megfizetését igazoló bizonylat
Ezek teljes hiánya esetén nem tudjuk a
jótállási igényt elfogadni.
Vállalkozásunk békéltető
testületi eljárásban is együttműködik.
A Heves megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testület
elérhetőségei:
3300 Eger, Hadnagy utca 6. földszint 1. Kapucsengő: 6.
Postacím: HKIK mellett működő Békéltető Testület 3300 Eger, Faiskola út
15.
Tel.: +36 36 416-660/105 mellék
ÁSZF
autogumiexpo.hu vásárlási feltételek
Az ÁSZF hatálya
Jelen Általános Szerződési Feltételek („ÁSZF”) tartalmazzák A Kalmár Gumiszerviz Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság (székhely: 3300. Eger, Árpád út 39., cégjegyzékszám: 10-09-031768, adószám: 23299201-2-10, e-mail: info@autogumiexpo.hu, telefon: +36 30/279-7793, 36/414-805), mint szolgáltató (“Eladó”) által üzemeltetett webáruház használatára vonatkozó általános szerződési feltételeket, továbbá a www.autogumiexpo.hu weboldalt látogató és használó Fogyasztókra („Fogyasztó”) vonatkozó szabályokat. Kérjük, hogy csak akkor vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve.
A www.autogumiexpo.hu weboldal üzemeltetője a Kalmár Gumiszerviz Kft. A Kalmár Gumiszervíz Kft. engedélye nélkül tilos az oldalon található tartalom felhasználása. Minden, a weboldalon található szöveges leírás, kép, logo, design elem a Kalmár Gumiszerviz Kft. tulajdonát képezi, ezért tilos más célokra való felhasználása, sokszorosítása. Minden ilyen tevékenységhez a Kalmár Gumiszerviz Kft. írásos beleegyezése szükséges.
Nyilvántartásba vevő szerv neve, megnevezése:
Heves Megyei Bíróság mint Cégbíróság 3300 Eger Barkóczy u. 1. Cg. 10-09-031768
Tárhelyszolgáltató/Adatkezelő:
Tárhelypark Kft.
1132 Budapest Victor Hugo u. 18-22.
+36 1 700 4140
Adószám: 23289903-2-43
Cégjegyzékszám: 01-09-322570
A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény vonatkozó rendelkezéseire.
Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre
Az Eladó a webáruházban
feltüntetett árakat csak a webáruházban, a 30/279-7793-as, illetve a 36/414-805-ös
telefonszámon vagy az info@autogumiexpo.hu e-mail címen leadott megrendelések
esetén tudja nyújtani! A weboldalon megrendelhető termékek és szolgáltatások ára
az Áfát, valamint a környezetvédelmi termékdíj-köteles termékek esetén a
környezetvédelmi termékdíjat tartalmazza. A szerelési és szállítási költségek
árát a termékek ára nem tartalmazza, az minden esetben a termék árán felül
fizetendő. A számlán minden rögzített Megrendelés esetében feltüntetésre kerül
a megvásárolni kívánt termékek vételára, a fizetési mód, illetve a fizetési
határidő. Az Eladó – a hatályos jogszabályoknak megfelelő – számlát állít ki a
megrendelt és kiszállításra kerülő termékekről. A Fogyasztó felelőssége, hogy a
kiállításra kerülő számlához, minden, rá vonatkozó adatot – a valóságnak
megfelelően – rögzítsen. Ennek elmulasztása, illetve hiányos vagy hibás
rögzítése esetén az Eladó nem kötelezhető új számla kiállítására.
A webshopban az Eladó részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a
termékekről fotót jelenítet meg. A termékek adatlapján megjelenített képek
eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek.
Megrendelés folyamata:
A weboldalon feltüntetett
termékeket az Eladó több forrásból is be tudja szerezni, így a kiszolgálás az
elérhetőségtől függően változhat, de nem több, mint 1-10 munkanap. Emellett fennáll
a lehetősége annak, hogy a kiválasztott termék sem az Eladó raktárában, sem
pedig a forgalmazó raktárában nincs, ezért nem érhető el. Némelyik esetben a
termékek beszerzése csak nagykereskedőtől lehetséges, ilyenkor ezek ára
eltérhet a webshopon feltüntetett áraktól, de erről az Eladó mielőbbi
tájékoztatást nyújt telefonon vagy e-mailen keresztül.
A megrendelés menete:
Válassza ki a gépjármű jellegét, azaz személyautó, vagy kisteherautó, vagy terepjáró, majd válassza ki az évszakot. Ezt követően a kívánt gyártót/márkát, ha szükséges a kategóriát, amely az alsó, közép és felső kategóriás gumiabroncs márkákat tartalmazza. Ezt követően a kívánt gumiabroncs széllesség, majd oldalfal magasság és a col méretet adja meg. Itt leszűrhető ár növekvő, csökkenő, méret sorrend szerint. Ezt követően a keresés gombbal megtalálja a kívánt méretű, mintázatú gumiabroncsot, melyet a részletek és rendelés gombbal tud a kosárba tenni. Ott tudja a kívánt darabszámot kiválasztani. A „Frissítés„ gombbala darabszámon lehet változtatni a „Törlés” gombbal lehet törölni. Ha mindent rendben talál, akkor „Tovább a pénztárhoz” gombbal tudja a személyes adatait megadni. Itt lehet megadni a szállítási, illetve a számlázási címet és a „Fizetési mód” gombbal meg tudja adni a fizetés módját amely banki előre utalás és utánvét lehet.
A „Megrendelem” gombbal kerül elfogadásra az ÁSZF. A Megrendelem gomb megnyomásával létrejön a megrendelés, melyről automatikus e-mailt kap. A megrendelésről és a szállításról e-mail-ban, vagy telefonon is értesítjük.
A weboldalon keresztül leadott rendelésekről a rendszer automatikusan küld egy visszaigazoló e-mailt arról, hogy megrendelése befutott. A hatályos fogyasztóvédelmi törvények értelmében ez nem tekinthető szerződésnek. A megrendeléstől számított maximum 2 munkanapon belül az Eladó telefonon vagy e-mailen keresztül felveszi a kapcsolatot a Fogyasztóval, hogy a megrendelést véglegesítse, és megbizonyosodjon róla, hogy az valóságos. A megrendelés akkor tekinthető véglegesnek, ha az Eladó telefonon vagy e-mailen keresztül ezt visszaigazolja.
A rendelés feldolgozása után a vevő e-mailt kap, vagy telefonon értesítjük a fizetendő összegről, amely tartalmazza a szállítási költséget (amennyiben ahhoz a termékhez nem jár ingyenes házhoz szállítás) és a szállítás időpontját a fizetés módjáról. A vásárló részére kiállított szerződést (számlát) minden esetben a küldeményhez mellékeljük.
Házhoz szállítás esetén a számlát egy borítékban találja meg a gumira ragasztva!
Amennyiben a számla hiányzik a csomagolásból kérem azonnal jelezzék felénk,hogy mielőbb pótolni tudjuk azt.
A Fogyasztó a weboldalon megrendelést adhat le oly módon, hogy a virtuális
kosarába helyezi a kívánt terméket az általa kiválasztott mennyiségben. A
megrendelés folyamán a Fogyasztónak lehetősége van a kiválasztott termékekhez
kötődő szolgáltatások megrendelésére is. A megrendelés véglegesítésével a Fogyasztó
kijelenti, hogy az általa megadott, a vásárláshoz szükséges adatok a valóságnak
megfelelnek, és hozzájárul, hogy azokat az Eladó a megrendelés teljesítése
céljából felhasználja, kezelje, különösen, hogy szükség esetén az Eladó
felvegye a kapcsolatot vele a megadott elérhetőségek (email vagy telefon)
bármelyikén. A megrendelés véglegesítésével az Ügyfél vállalja, hogy az általa
megjelölt fizetési módon a megrendelés ellenértékét kiegyenlíti, ennek
elmaradása esetén a megrendelés teljesítését az Eladó megtagadhatja.
Az Eladó a véglegesített megrendelést e-mailen igazolja vissza, amely
visszaigazolás a Fogyasztó ajánlatának elfogadását vagy elutasítását
tartalmazza. Az Eladó és Fogyasztó közötti szerződés akkor jön létre, amikor a Fogyasztó
e-mail útján megkapja az Eladótól a megrendelés elfogadásáról szóló
visszaigazolást, amely értesítés magában foglalja a Fogyasztó által megrendelt
Termékeknek a futárszolgálat vagy átvételi pont részére való átadásáról szóló
értesítést is.A megrendelés leadása után a Fogyasztórészére e-mail útján
érkezett automatikus rendszerüzenet a megrendelés rögzítéséről tájékoztató
jellegű, és nem jelenti a megrendelés Eladó általi visszaigazolását.
Az Eladó fenntartja a jogot, hogy a Fogyasztó által leadott megrendelést elutasítsa, vagy az abban szereplő termékek mennyiségétől – a készlettől függően – kevesebbet igazoljon vissza. Erről a Vásárlót e-mailen vagy telefonon értesíti.
A megrendelés és visszaigazolás alapján létrejött szerződés nem írásban megkötött szerződésnek minősül, a szerződés iktatásra nem kerül. A megrendelés és visszaigazolás, valamint a szerződés kizárólag magyar nyelven történik.
Az Eladó vállalja, hogy a megrendelt terméket – a szerződött, szállítást
végző, partnerein keresztül – a Fogyasztó által a megrendelés során rögzített
magyarországi szállítási címre eljuttatja legkésőbb a visszaigazolás napjától
számított 5 napon belül, de minden esetben szóban, illetve írásban értesíti a
vevőt az árú kiszállításáról.
Az Eladó biztosítja a megrendelt termék megfelelő csomagolását és a kísérő
dokumentumok elküldését.
Az Eladó a szállítást kizárólag magyarországi címre vállalja.
Az Eladó előzetesen tájékoztatja a
Fogyasztót a szállítás költségéről a megrendelés leadásának folyamata során,
valamint a weboldal erre szolgáló felületein. Az Eladó előzetesen tájékoztatja
a Fogyasztót a termék kiszállításának várható időpontjáról, azonban a termékek
szállításával kapcsolatos értesítések és közlések – különös tekintettel a
szállítás várható időpontjára – csupán tájékoztató jellegűek, azok nem válnak a
szerződés részévé. Ennek alapján sem az Eladó, sem a Fogyasztó nem fordulhat
kártérítési igénnyel a másik félhez a szállítással kapcsolatban tett
nyilatkozatokban, tájékoztatásokban rögzítettek meghiúsulása, illetve
elmaradása esetén.
Termékek átvétele és fizetése
Átvétel:
A megrendelt gumiabroncsokat átvehetik, és akár fel is szereltethetik személyesen
telephelyünkön a Kalmár Gumiszerviz Kft. 3300 Eger Árpád út 39. alatt, vagy
kérheti a gumiabroncsok házhoz szállítását, futárszolgálat igénybevételével az
ország teljes területére. Ha házhoz szállítással kéri a megrendelt terméket,
azt a telefonos visszaigazoláskor történő megegyezés alapján küldjük ki, de a
futárszolgálat esetleges késlekedéséért felelősséget nem vállalunk. A
szállítási költség 1db gumiabroncs esetén 3000 Ft. 2db-tól 1750 Ft/db.
Fizetés:
A megrendelt termékeket a Fogyasztó az alábbi módokon fizetheti ki:
- személyes átvétel esetén:
készpénzben vagy bankkártyával az átvételi ponton szervizünkben.
- házhozszállítás (utánvét) esetén: készpénzben vagy bankkártyával a futárnál, ezen fizetés esetében 990Ft kezelési költséget számíunk fel.
- előre utalással: kizárólag a kiállított számlára ill a megrendelés számára hivatkozva; ezen fizetés esetén nincs kezelési költség.
Megkérjük kedves vásárlóinkat, hogy a számlázási adatokat minden esetben pontosan töltsék ki -és ellenőrizzék le -, mert a már kiállított számlát utólag nem áll módunkban módosítani!
Gumiabroncs webáruház használata
Áruházunkban több, mint 30 féle gumiabroncsgyártó termékei közül választhatja ki az Ön számára árban és minőségben megfelelő autógumit.Széles kínálatunkban –mind nyári gumi, mind téli gumi – fókuszálunk a legolcsóbb gumiabroncsoktól a prémium márkákig, legyen szó személy, terepjáró vagy kisteherautóról.
Általunk forgalmazott gumiabroncs márkák: APOLLO,ARIVO BARUM, BF GOODRICH, BRIDGESTONE, CONTINENTAL, DEBICA, DUNLOP,FALKEN, FIRESTONE, FULDA, , GOODYEAR, GT RADIAL, HANKOOK,, KINGSTAR, KLEBER, KORMORAN, KUMHO, LASSA, LAUFENN, MATADOR, MICHELIN, NOKIAN, PIRELLI, POINT-S, SAVA, SEMPERIT, , SAILUN, SEIBERLING, , TOYO, UNIROYAL, VREDESTEIN, YOKOHAMA.
Kérjük megrendelés előtt alaposan, ellenőrizze le a gépkocsijára felszerelhető
gumiabroncs méretét, mintáját, sebesség és súly indexét. Ennek elmulasztásából
adódó félreértésekért felelősséget nem tudunk vállalni.
Amennyiben autóján gumiját
nagyobbra szeretné váltani, használja a gumiméret váltót illetve érdeklődjön
telefonon vagy e-mail keresztül, hogy megtudja a megfelelő gumiabroncsok
paramétereit.
Az AKCIÓ gombra kattintva, Önnek lehetősége van megtekinteni az évszaknak megfelelő téli illetve nyári gumi akciónkat.
Elállás, felmondás
Az interneten keresztül leadott,
de még vissza nem igazolt rendeléseket a leggyorsabban az info@autogumiexpo.hu
e-mailcímen lehet lemondani. Ha a megrendelt termékek visszaigazolása
megtörtént, akkor a 0630/279-7793-as, illetve a 36/414-805-ös telefonszámon lehet lemondani a rendelést,
hogy aktuális esetben a csomagok ne kerüljenek kikézbesítés vagy az adott
rendelés törlésre kerüljön. Ez vonatkozik a telefonos és e-mailes
megrendelésekre is.
A 45/2014. Kormányrendelet értelmében a vásárlót indoklás nélküli
elállási jog illeti meg.
A fogyasztó az elállási vagy felmondási jogát
a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén
aa) a terméknek,
ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,
a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától;
b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától
számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.
A fogyasztó elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.
Elállási szándékát a Fogyasztó postai úton (célszerű tértivevényes levélben) vagy e-mailben jelzett egyértelmű nyilatkozatával, valamint a Korm. rendelet mellékletében található nyilatkozat-minta útján közölheti.
Nyilatkozat-minta elálláshoz
Címzett: Kalmár Gumiszervíz Kft.
Cím: 3300 Eger, Árpád út 39.
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
A vételárat az alábbi bankszámlaszámra kérem visszautalni (abban az esetben töltse ki, ha szeretné, hogy a vételárat banki átutalással fizessük vissza):
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Kelt:
-----------------
Elállás esetén a Fogyasztó köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni (postára adni, vagyis intézkedni az elküldés iránt) az Eladónak.
Ha a Fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, Eladó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.
A jogszabály értelmébena fogyasztó a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.
A Fogyasztó köteles a terméket saját költségén (kivéve, ha az Eladó ezt előzetesen vállalta) haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül visszajuttatni az Eladó vagy az átvételre jogosult meghatalmazott személy részére. Az Eladó pedig köteles haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzéstől számított 14 napon belül napon belül a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.
A Fogyasztó nem adhatja fel a
terméket utánvétellel vagy portóval. Az Eladó mindaddig visszatarthatja az
elállással érintett termék vételárát és a szállítási költséget, amíg a Fogyasztó
vissza nem szolgáltatta részére a terméket, vagy kétséget kizáróan nem
igazolta, hogy azt visszaküldte.
A 14 naptári napon túli visszamondást csak fel nem szerelt termékek estében
lehet kérni. A termékek visszamondását csak az aktuális vásárlásról szóló
számla vagy garancia kártya bemutatásával tudjuk elfogadni. Ezek hiányában az
Eladónak nem áll módjában a termékeket visszavenni.
A fogyasztó nem gyakorolhatja elállási, felmondási jogát
a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából*;
*az elállási vagy felmondási jog a fogyasztó által kifejezetten kért szolgáltatásokon és a karbantartás vagy a javítás elvégzéséhez felhasznált cserealkatrészeken felül kínált szolgáltatásokra vagy termékekre kiterjed.
Gumiabroncs garancia
Az Eladó az általa eladott termékre a hatályos jogszabályoknak megfelelő szavatossági időt vállal. Az ettől eltérő szavatossági idő vagy jótállás és ennek időtartama az adott áru mellett van feltüntetve.
Az Eladó szavatossági és jótállási felelősségére a Ptk.-ban és a 19/2014. (IV.29.) NGM rendeletben foglaltak az irányadóak.
Garancia:
A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztatót a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 3 sz. mellékletében találja meg.
Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön Kalmár Gumiszervíz Kft. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Kalmár Gumiszervíz Kft. vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön -
választása szerint - az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági
igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt
termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön
kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék
hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel
meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha
nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön
termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék
gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E
határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb
feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az
ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék
hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben
mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor
mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem
üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány
és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt
felismerhető vagy
- a termék hibája
jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
">Jótállás
Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?
Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján az Eladó jótállásra köteles.
Jogszabály írja elő a jótállás biztosítását az olyan tartós fogyasztási cikkek (pl.: műszaki cikkek, szerszámok, gépek) és alkatrészeik esetében, amelyek vásárlási értéke a 10 000 Ft-ot meghaladja.
Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet határozza meg a kötelező jótállás eseteit. Az ezen esetkörbe nem tartozó Termékek esetén az Eladó jótállást nem vállal. A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. A jótállás időtartama egy év. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Az egy éven túli esetleges jótállási igényekkel kapcsolatban szíveskedjen a gyártóhoz fordulni!
Mi a viszonya a jótállásnak más szavatossági jogokkal?
A jótállás a szavatossági jogok (termék és kellékszavatosság) mellett
érvényesül, alapvető különbség az általános szavatossági jogok és a jótállás
között, hogy a jótállás esetén a fogyasztónak kedvezőbb a bizonyítási teher.
A 151/2003 Korm. Rendelet szerinti kötelező jótállás alá eső rögzített
bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi
csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az
üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem
végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a
vállalkozás, vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás
iránti igény esetén - a javítószolgálat gondoskodik.
Az eladó vállalása a kötelező jótállás időtartama alatt nem tartalmazhat a
fogyasztóra nézve olyan feltételeket, amelyek hátrányosabbak azoknál a
jogoknál, amelyeket a kötelező jótállás szabályai biztosítanak. Ezt követően (1
év után) azonban az önkéntes jótállás feltételei szabadon állapíthatóak meg,
azonban a jótállás ebben az esetben sem érintheti a fogyasztó jogszabályból
eredő -így köztük a kellékszavatosságon alapuló jogainak fennállását.
Három munkanapon belüli csereigény
Webáruházon keresztüli értékesítés esetén is érvényesül a három munkanapon belüli csereigény intézménye. Három munkanapon belüli csereigényt a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alá tartozó tartós fogyasztási cikkek esetében lehet érvényesíteni, amely szerint, ha a 3 munkanapon belül érvényesíti valaki a csereigény intézményét, akkor az eladónak ezt úgy kell értelmeznie, hogy a termék az eladáskor már hibás volt és minden további nélkül a terméket ki kell cserélnie.
Mikor mentesül az Eladó a jótállási kötelezettsége alól?
Az Eladó a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és
jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre,
egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból
fakadó jogok a szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.
A jelen ÁSZF-ben írt szavatossági és jótállási jogok gyakorlásának határideje
attól a naptól indul, amikor a Vásárló a terméket átveszi.
A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. A jótállási határidő a termék kézhezvételével kezdődik, amely egy év, de szerződés szerint ez eltérhet (egyes termékekre 2 év kátyúgarancia, lásd Point-S kátyúgarancia).
Jótállási igény az alább felsorolt iratok együttes bemutatásával érvényesíthető:
Ø jótállási jegy és/vagy az ellenérték megfizetését igazoló bizonylat
Ezek teljes hiánya esetén nem tudjuk a jótállási igényt elfogadni.
Vállalkozásunk békéltető testületi eljárásban is együttműködik.
A Heves megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testület elérhetőségei:
3300 Eger, Hadnagy utca 6. földszint 1. Kapucsengő: 6.
Postacím: HKIK mellett működő Békéltető Testület 3300 Eger, Faiskola út 15.
Tel.: +36 36 416-660/105 mellék
Panaszkezelés és jogérvényesítés
Fogyasztói kifogásait a termékkel, illetve a szolgáltatással kapcsolatban az alábbi elérhetőségen teheti meg:
· 06/36-414-805 telefonszámon
· info@autogumiexpo.hu e-mail címen
Szóban és írásban teheti meg a fogyasztó a panaszát, melyet az erre jogosult személykivizsgál hogy az az árú forgalmazásával, értékesítésével, illetve az eladó magatartásával áll kapcsolatban.
Az írásbeli panaszra mindenképpen írásbeli választ kell adnunk. Ha a vásárlók könyvébe születik bejegyzés, akkor a GDPR irányelveket betartva, a vásárlók könyvére vonatkozó szabályok szerintkell választ írnunk 30 napon belül. A többi csatornán beérkező írásbeli panasznál nincs formai megkötés a válaszra vonatkozóan (az időbeli megkötés itt is 30 nap), de több kikötés van arra vonatkozóan, hogy milyen adatokat kell tartalmaznia az irománynak.
A szóbeli panaszról minden képen jegyzőkönyvet kell készíteni, melynek tartalmaznia kell:
Ø fogyasztó neve, lakcíme,
Ø a hol és mikor tette a panaszt
Ø a panasz
Ø a cég válasza
Ø a két fél aláírása
Ø elutasítás esetén az indoklás
Ø elutasítás esetén a további panaszfórumok feltüntetése: az illetékes hatóság, és a fogyasztó lakhelye szerinti békéltető testület székhelye, telefonszáma, e-mail címe, levelezési címe
Ø ha telefonon vagy elektronikus úton tette a panaszt a vásárló, akkor egy egyedi azonosító számot is adni kell a jegyzőkönyvnek.
Ezt a jegyzőkönyvet aztán 5 évig meg kell őrizni, illetve, amint azt korábban írtuk, a panaszra adott válasszal együtt kell az ügyfélnek legkésőbb 30 napon belül megküldeni.
Point S KÁTYUGARANCIA
A vásárlókat a Ptk. 6:157. § (1) bekezdése alapján szavatossági jog illeti meg, amely valamennyi Point S tagszervizben forgalmazott gumiabroncsra érvényes.
Ezen túlmenően biztosítjuk vásárlóinknak a „KÁTYÚGARANCIÁT” a hálózatban
értékesített személy és 4*4 abroncsra, ami az önhibákból eredő károkra is
érvényes.
Olyan károkra, amelyek nem a rendeltetésszerű használat közben keletkeztek, hanem helytelen vezetői magatartás miatt következtek be.
Ezek lehetnek:
-Rongálás*,
-Szeg beszúródás-, éles tárgyak okozta sérülések,
-Egyéb defektek,
-Útpadkára, járdára történő felhajtás, kátyúba behajtás közben keletkezett sérülések,
-Blokkoló fékezés, nem megfelelő guminyomás miatti meghibásodások.
*Harmadik fél által okozott szándékos rongálás esetén kérjük a rendőrségi jegyzőkönyv másolatának bemutatását!
Kivételek a garancia alól: elvesztés, lopás és mindenfajta kopás.
A gumiabroncsot a Point S tagszervizben - javíthatatlan sérülés esetén - térítésmentesen kicseréljük, az addig megtett futásteljesítmény figyelembe vételével. Ha az abroncs cserére szorul, a garancia a kerékszerelési munkadíjat nem tartalmazza.
A kátyúgarancia időtartama a gumiabroncs egy éven keresztül, illetve legfeljebb
a 3 mm profilmélység eléréséig (téli gumiabroncs esetén 4 mm profilmélységig)
érvényes.
Kátyúgaranciával kapcsolatos fogyasztói teendők:
- Vásároljon egy garnitúra (4 db) gumiabroncsot,
- Őrizze meg az abroncsa számláját és/vagy garancia kártyáját,
- Biztonsága érdekében ellenőriztesse Point S abroncsai állapotát a felszerelés után először 5 000 km, majd minden 5 000 km megtétele után, de legalább évente,
- Az ellenőrzések alkalmával mutassa be a számláját, így a felülvizsgálat díjtalan, de az egyes üzemi állapot helyreállításához szükséges beavatkozásokért (pl. centrírozás) fizetni kell,
Az abroncs jóváírás nagysága a maradék mintázati mélységtől függ!
További részletek:
www.katyugarancia.hu
VIS MAIOR
Ezen fogalom alatt értendő minden
olyan ok, eset, körülmény, amely előre nem látható, nem ellenőrizhető, és/vagy
olyan, a Kalmár Gumiszerviz Kft.-t érintő, de tőle független ok, amelynek
felmerülése lehetetlenné teszi az Eladó számára a jelen ÁSZF-ben vállalt
kötelezettségek teljesítését.
A felek egyike sem vonható felelősségre a szerződéses kötelezettségek nem
teljesítéséért abban az esetben, amennyiben azt részben vagy egészben vis maior
eredményezi.
Amennyiben a vis maior annak felmerülésétől számított 15 (tizenöt) napon belül
nem szűnik meg, bármely fél – a másik fél egyidejű értesítése mellett –
megszüntetheti a szerződést, anélkül, hogy a másik fél kártérítési igénnyel
léphetne fel.
Szerzői jogok
Tilos a Kalmár Gumiszerviz Kft. engedélye nélkül az oldalon található tartalom felhasználása. Minden, a weboldalon található szöveges leírás, kép, logo, design elem a Gumiszerviz Kft. tulajdonát képezi ezért tilos más célokra való felhasználása, sokszorosítása, vagy a cég nevének negatív megjelenítése. Minden ilyen tevékenységhez a Gumiszerviz Kft. írásos beleegyezése szükséges.
Záró rendelkezés
A jelen szerződésben és a kapcsolódó dokumentumokban nem szabályozott kérdésekben a polgári törvénykönyv, valamint az elektronikus kereskedelemre és a távollevők közötti szerződéskötésre vonatkozó jogszabályok az irányadók.
AODR Link
Létezik online vitarendezési platform, melyet az Európai Bizottság hozott létre.
Az online vitarendezési platform felhasználható a vitás kérdések rendezéséhez, valamint az online vitarendezési platform felhasználható az online adásvételi és szolgáltatási szerződésekből eredő fogyasztói jogviták rendezéséhez.
ODR link: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU