Autogumi keresés méret alapján:
pl: nyárigumi - Michelin - 245/55/R16Abroncs használati ötletek
1. Gumiabroncs vásárlás Abban az esetében amikor csak 2 új gumiabroncsok vásárlására cseréjére van lehetőség akkor a gumiabroncsokkal foglalkozó szakemberek szerint a jobb magasabb profilmélységű gumikat mindig a második vagyis a hátsó tengelyre kell felszerelni, a kopottabb rosszabb gumiabroncsokat az első tengelyre A gépjárművek tengelyének milyen a meghajtása első vagy hátsó kerék meghajtású a gépjármű ebben az esetben nem kell figyelembe venni .A gépjármű biztonsággal szakemberek szerint a hátsó tengelyen lévő jobb gumiabroncsok megakadályozhatják a gépjárművek úgynevezett kitörését az egyenes síktól való oldalirányú elmozdulást.
2. Abroncs pozíció A gépjárművökön elhelyezkedő gumiabroncsok helyét az egyenletes kopások miatt érdemes 5-10 ezek kilométer megtétele után cserélni,a gyártói előírásokat betartva . A gépjármű használati útmutatójában gyakran szerepel a gumiabroncsok megcserélésének km futás arányában való idejének ajánlott időpontja .Ezekkel az apróbb trükkökkel akár 20% futásteljesítmény növekedést is elérhetünk.
3. A légnyomás ellenőrzése. Mivel a gumiabroncsok az autó súlyának és egyéb terheléseket is hordoznia kell így erre is nagy figyelmet kell fordítani. A helytelenül megválasztott nyomás értékeket a gumik kopását is eredményezhetik így hamarabb elkopnak. A nyomás értékeket 2-3 hetente ajánlott megnézni és a gépjármű gyártójának előírásait betartani. a nagyobb terhelés és autópályán huzamosan történő közlekedés esetén nagyobb nyomás meg választására van szükség. Amikor a nagyobb terhelés már nem szükséges akkor állítsuk vissza az előírt nyomásokra A nyomás értékek beállítását mindig úgynevezett hideg abroncsoknál kell elvégezni. Ez azt jelenti ,hogy az indulástól kb. 2 km –en belül ha van lehetőség ellenőrzésre beállításra. A téli kerekek esetében az előírt nyomásnál 0. 2 bárral nagyobb értéke fújjuk,hogy az abroncsok az üzemi nyomásukat hamarabb elérjék.
4. Az gumiabroncsok szélessége A vásárlásnál két szempontot kell figyelembe venni,hogy a gyári első szerelésnek megfelelő méretet válasszunk. Ha más kiváltó szélesebb méretet szeretnénk annak a átmérőben azonos méretűnek kell lenni a gyárival . Vannak egyedi esetek amikor a gépjármű gyártója a gépkocsira több méretet is enged felszerelni A szelesebb alacsonyabb profilú gumik azért sérülékenyebbek és az utazási komfort érzetünket is befolyásolja de a gépjármű fékútja lerövidül. A téli gumiabroncsok esetében szokásos,hogy gyári szélességű alacsonyabb profilú gumikat azonos átmérőjű de keskenyebb ballonosabb oldalfalú gumikra cserélik ezzel igaz a fékutunk is meg változik.
5. A szelep A kerék tárcsa tartozékának fontos szerkezeti egysége. A gumiabroncs belseje és a szeleptűn keresztül történő levegő érték beállításának fontos eszköze. A rossz szeleptű és a szelepház miatti levegő vesztésből eredő baleseti kockázat is nagyobb. A gumiabroncs szerelésekor a keréktárcsáról való leszerelésekor a szelepházat mindig cserélni kell. A nagyobb sebességű abroncsok használatakor fém szelepházat ajánlott használni. ugyanis a nagyobb sebességnél a szelep deformáció kisebb. és így a levegő vesztés esélye is kisebb. A kerék forgása következtében a centrifugális erő hatására a szelepre ható súly lehet akár 2-3 kg is.
Vissza a hírekre